בילדותי, הייתי ילדה מאוד חרוצה. תמיד מכינה שיעורי בית, תמיד לומדת למבחנים בשקידה, תמיד מקשיבה לשיעורים אבל גם תמיד מקבלת ציונים בינוניים ביותר שלא שיקפו את רמת ההשקעה שנתתי.
תחושת התסכול וחוסר המימוש של הפוטנציאל שידעתי שיש בי, ליוו אותי במשך שנים רבות והם אלו שהניעו אותי בבגרותי, לחפש תחום עיסוק בו אוכל לחסוך מילדים אחרים את אותה תחושת תסכול.
לא אובחנתי בילדותי כסובלת מלקויות למידה ולכן גם לא טופלתי. בעידודם של הוריי אמנם המשכתי ללימודים מתקדמים, אך הקושי בלימודים ליווה אותי במשך כל לימודי התואר ראשון.
אל שיטת ורדי הגעתי במקרה, אבל החיבור היה מיידי וידעתי שזה מה שאני רוצה לעשות.
שיטת ורדי פותחה בשנת 1996 על ידי שירלי ורדי, אשר סבלה מלקויות למידה ברמה גבוהה מאוד. ההנחה המרכזית של השיטה היא- שיש קשר ישיר בין תנועה ללמידה. בעזרת שיפור תפקודי הגוף וקואורדינציה ניתן לשפר קשיים רבים.
שיפור הקואורדינציה יביא לשיפור בריכוז, ביכולת לעשות כמה דברים במקביל, פיצול קשב ביכולות הקריאה והכתיבה, במיומנות ארגון אינפורמציה ושליפה שלה, בכושר ההתמצאות במרחב, בלימוד שפות ומתמטיקה ועוד. מכאן ששיפור בתחום המוטורי יביא לאפשרות לכך שהמטופל יממש את הפוטנציאל הגלום בו.
השיטה נותנת פתרונות לקשת רחבה של קשיים בכל הגילאים: לקויות למידה, הפרעות קשב וריכוז, היפראקטיביות, מופנמות, לקויות תפקוד, קשיי זיכרון, קשיי התארגנות, בעיות מוטוריות, בעיות קואורדינציה וחיזוק הדימוי העצמי.
הסוד של השיטה הוא בפשטות. מדהים לראות איך בעיות רגשיות, דימוי עצמי נמוך, תסכולים, עצבנות, תחושת פספוס ואי-מיצוי הפוטנציאל האישי יכולות בהחלט להיות תוצאה של בעיה מוטורית וניתנות לפתרון.
כיום אני מאבחנת ומטפלת בשיטה ונהנית לראות כל פעם מחדש את ההתקדמות ואת התהליכים שמטופלים עוברים.
הטיפולים משלבים תרגילים פיזיים מגוונים שמיועדים לשיפור התנועתיות והקואורדינציה, דבר ההופך את המפגשים לנעימים ולא מכבידים.
הוריי בזמנו, לא נחשפו לשיטת ורדי וליכולות שלה. אני רואה את ייעודי לחשוף לכמה שיותר הורים את השיטה.
נעמה אבני חן
מאבחנת ומטפלת בשיטת ורדי
www.naamavni.co.il
0523-240532